Lektion 1- Dispositon


Inledning- Jag ska inleda min novell på en tillbakablick på min barndom, hur det var när jag föddes och de första månaderna i mitt liv. Min tid på sjukhuset och mina föräldrars tankar och minnen/minnesbilder.


Början- Hur det gick till när jag började i min nya skola i årskurs 1 och hur det är fram till 3an, och vad som där går fel. Varför jag redan då blir utsatt av både mobbning, utfrysning, en del slag och hot? Varför jag inte bad om hjälp, vad mina största rädslor med det var och hur det gick för mig fram till jag bytte skola och slapp mina plågoandar.


Mitten- När jag började 7an i ännu en ny skola, hur mina tankar for i huvudet hela tiden, hur det skulle gå för mig där och om jag skulle kunna få börja må bra igen eller om jag skulle behöva vara nere i helvetet resten av min skoltid och kanske till och med resten av mitt liv. Hur allt började med mina ätstörningar, ångest/panikångest, depression och självmordstankar. Hur tog mina föräldrar det när det kom fram, hur tog jag själv det hur tog resten av min familj det?


Avslutning- Hur jag kom igenom allt det hemska, om all den hjälp jag fick och lyckades ta till mig. Flytten, hur det har påverkat mig och mitt mående.

 

/Amanda♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0