Väntan


Just nu håller jag på att skriva på novellen om mig och mina föräldrar för fullt. Det går framåt, men inte nog fort. Jag väntar på bilder, mer insperation och skrivlust. Allt känns jobbigt just nu. Jag förstår verkligen inte varför det ska behöva vara så svårt att få klart min novell, jag skriver ju om mitt eget liv så det borde inte vara såhär svårt, tycker inte jag i alla fall.

Jag har kommit en bit på väg, men det känns som att det är långt kvar. Än så är jag inte klar med skrivandet, har bara några bilder (de jag har lagt upp), väntar på resten från mamma och på måndag ska jag få hjälp med indesign så jag lär mig det och kan arbeta flitigt med det själv. Jag gillar inte riktigt att få för mycket hjälp med mina arbeten, för jag vill lära mig och prova själv, det är då jag känner mig som mest nöjd. 

Som sagt är det väldigt mycket som måste fixas innan mitt arbete är klart. Som tur är vet jag redan vad jag ska säga på redovisningen. Det är bara om hur jag har arbetat med min novell, hur jag har lagt upp designen och varför och så ska jag läsa det som ska stå på baksidan av boken. Känns ändå väldigt skönt att jag vet det, för då slipper jag ta fokus från att skriva klart allt.

/Amanda♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0