Sista lektionen


Nu är det dags för sista lektionen och dags att göra klart novellen. Jag tycker att det har gått väldigt bra med skrivandet, det enda som har gått lite sämre är att komma på hur jag ska skriva ner allt. Jag är livrädd för att inte hinna klart med allt till nästa lektion då det är dags för redovisning. Jag vet fortfarande inte hur jag ska redovisa, men om jag får bestämma själv så vill jag läsa upp det som kommer stå på baksidan av "boken". Jag är nervös men ändå förväntansfull över hur det kommer bli när min novell är helt klar. Jag har fått bra feedback på mitt arbete vilket känns väldigt lugnande i alla fall.

Jag har försökt arbeta med det här så mycket jag bara kan för att få det så bra som möjligt. Jag älskar att skriva och blev jätteglad när vi fick uppgiften, jag kände verkligen att det här kommer gå superbra, och det verkar det göra också.

Jag har försökt göra det som i olika scener. Jag började med att skriva inledningen, vilket är om när jag föddes och vad som hände då, sen fortsatte jag med att skriva om hur det var när jag skulle börja 1 klass i en helt ny skola, och sen har det fortsatt så. Jag berättar om hur det var när jag mådde som sämst och hur det först rasade nedåt och sen började det sakta men säkert gå uppåt igen, för att precis efter flytten ramla rakt ner i ett svart hål igen.

Jag känner mig väldigt nöjd än så länge och jag hoppas det håller i sig resten av arbetet också.

När jag var ute och fotade så riktade jag in mig på lite mörkare bilder för att få in känslan i hur jag hade det då och hur jag kände mig. Jag kände mig väldigt deprimerad och hade mycket ångest och panikångest över allting. Ingenting jag gjorde var nog bra kände jag. Jag blev aldrig nöjd med någonting, speciellt inte mig själv. Det är den känslan jag ville ha fram.

Anton tog bilder på mig bakifrån när jag stod en bit fram, sen tog jag bilder på bilar, gatuadresskyltar och lite annat. Jag valde att redigera alla bilder till svartvitt för att få fram den mörka känslan i allting, jag hoppas att det gick hela vägen fram.

     

/Amanda♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0