Karin Lindén




Lycka, ren och skär lycka. Det här var en av de alla bilderna som jag hittade när jag sökte på google. Jag fastnade för just den här bilden på en gång. Den tilltalar mig på något udda sätt, jag vet inte om det är för att den lilla flickan är så glad eller om det är för att de busar med varandra? Något är det i alla fall. Det första som slog mig var att hon ser sjuk ut, då hon inte har något hår, jag kopplar alltid det till sjukdomar, hemska sjukdomar, men ändå ser hon så glad och lekfull ut. Jag följer en blogg där en mamma som skriver om sitt sjuka barn, hon har sår över hela kroppen och kan knappt prata, men ändå är den lilla tjejen glad konstant. Det tycker jag visar på styrka, en stor inre styrka. Jag vet ju självklart inte om den här lilla flickan är sjuk, men jag associerar den här bilden till det. En liten sjuk tjej, men som kämpar varje dag och tappar aldrig hoppet om att komma tillbaka. Jag tycker att Karin verkligen har fångat en mäktig känsla, att man kan sätta sig in i någons historia baserat på en bild, det är coolt. Det finns otroligt många bra fotografer, men det här är nog en av mina favoriter. Det blev det nyss, utifrån den här bilden.

/ Amanda ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0